pokus

Návštěvní kniha

Vaše jméno: 
E-mail: (nemusíte nutně zadávat @)
Vzkaz:
Sem prosím napište slovně, kolik je 4+4 malými písmeny, je to ochrana proti spamu.

Celkem zpráv: 755  |  Ukazuji: 621 - 640

Stránka:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38 

Zasláno od: pavel     E-mail: camsky@csspjm.cz
Vzkaz: - (2005-02-22 11:55:14)
To Terry (a spol.):
Stále nechápu, proč by v případě "zcivilnění" Brd, zejména v případě jejich skutečně důsledné ochrany, měly na jejich území stát chaty z bazény, buřtstánky a kdovíco ještě. V případě stavební uzávěry (jak tu koneckonců nejednou již připoměl i Tom) by tohle nepřicházelo v úvahu. (I když se přiznám sám za sebe, že 1-2 občerstvovačky bych v tomto prostoru docela uvítal.) Na Hřebeny i do Jižních Brd se může normálně - a nevím nic o tom, že by se tam takovéhle zrůdnosti vyskytovaly - a to to tam ani není v podstatě nijak chráněno (protože přírodní park prakticky žádnou ochranou není). Neměl bych proto z toho zdaleka takový strach - ale na druhou stranu je mi líto těch, kteří se nechávají vyděsit armádním vymýváním mozků a do Centrálek se prostě neodváží, přesto, že by tam rádi a žádný bordel by nedělali.
To Tom:
Zdravím po návratu z tepla do zimy. Podle mých informací je nahoře kolem 3/4m sněhu. Nemohu ovšem potvrdit - jsem nemocný a nebyl jsem tam nyní. Je to ale v celku pravděpodobné, protože v Orlově (a tam jsem byl v neděli) je kolem 1/2m a nahoře sníh i přes tu oblevu zdaleka nezmizel. Po dnešním sněhopádu bude asi v kopcích možná i k metru - takže na běžky fajn, ale asi se bude muset projíždět stopa. Nyní tu každý den docela fest sněží.

Zasláno od: Redhed     E-mail: hyksa@brdy.info
Vzkaz: - (2005-02-22 10:14:15)
Čau Tome, doufám, že jsi v těch jižních mořích nezačal psát básně:::)
Otázkou je kolik lidí procházelo Brdama v době turist. značení a kdy největší událostí bylo jak pan řídící pozoroval s dítkama na Padrti letadlo.
to Terry: naprosto souhlasím...a to nejen pro ten krásný koan: „Celé kouzlo pohoří je takové právě proto, že takové prostě je“...i mě by se udělalo asi trochu zle při představě, že přijdu na Jedlinu a vedle bunkru bude stát bufet s párky s názvem U prostřelenýho betonu.

... k těm rosnatkám: Ještě tak před 10 lety jich rostla spousta...., než udělali vojáci odtahovací průsek přes vrchol Toku, což trochu mluví proti nim..., ale možná že tam zůstaly a zmutovaly a začaly požírat vojenskou techniku..., takovej pásáček ...mňam:))

Zasláno od: Tomas     E-mail: brdy@brdy.info
Vzkaz: - (2005-02-22 09:29:46)
To Tery: Je mozne ze Brdy maji mystickou atmosferu prave proto ze se tam nesmi a ze je v nich minimum poutniku. Zajimalo by me, jestli mely stejnou atmosferu mezi valkami, kdyz byly propletene siti turistickych cest (Mimochodem, nenarazil jste nekdo na starou turistickou znacku v Centralkach?)

Jo jo, uz se tesim az sleze snih, zavitam do udoli Skorickeho potoka kde by podle jisteho textu melo rust desitky druhu kytek....a snad taky nezmeskam kosatce na Padrti, jako vzdycky. A jarni aspekt v Krasu, jeje, ja se tak tesim........

Zasláno od: Tery     E-mail: tamarix@email.cz
Vzkaz: - (2005-02-21 21:52:19)
Ahoj lidi, přidávám další příspěvek do diskuze o zpřístupnění prostoru. Podle mě je naprosto vyhovující současný stav. Do "zapovězeného" území zavítá minimum lidí a to převážně těch, kteří mají o Brdy opravdický zájem a ne nějácí blbečkové dělající všude bordel. Maximálně v závislosti na sezóně se vyskytují houbaři, borůvkáři, lyžaři či cyklisti. Domnívám se, že zrušením VVP a následném vytvoření turisticky atraktivního území (chaty s bazény, značené stezky,..) s lokalitou CHKO by mělo značně negativní vliv na celý charakter středních Brd - podívejte se na Šumavu, kde pro turisty pomalu ani nevidíte les.. Je důležitý si uvědomit, že brdská atmosféra a vůbec celé kouzlo pohoří je takové právě proto, že takové prostě je.. Brdy jsou pro mnohé cenné zejména svou "divočinou" a opuštěností. Alespoň pro mě je například výkyt rosnatky zde cennější než celé naleziště kdesi označené tabulemi jako přírodní památka a přitom soustavně devastované.. Budu ráda, když napíšete na toto svůj názor. s pozdravem Tery from Brdy

Zasláno od: acrossforester     E-mail: bechyne@loci.cz
Vzkaz: - (2005-02-21 16:34:54)
Hele já jsem dost nachcípanej takže asi beze mně. Ale je tu jiná věc, o víkendu jsem doma uklízel a našel jsem starý fotky z Hamrů a tak. Myslim, že by nebylo špatný udělat nějakou podsajtnu "Brdské kuriozity obrazem". Některý jsou fakt hustý.
af

Zasláno od: Tomas     E-mail: brdy@brdy.info
Vzkaz: - (2005-02-21 15:21:16)
Hej hola, prijel sem z tepla a tesim se na bezky! Kolik je na Brdech snehu?

Zasláno od: Redhed     E-mail: hyksa@brdy.info
Vzkaz: - (2005-02-18 19:52:39)
Ano je to tak, jak pravily důvěrné zdroje....,takže se ve střednědobém horizontu můžeme těšit na několik sběrných cyklů a celovečerních filmů, jejichž scénáře se tiše připravují v nejhlubších hvozdech Brdských lesů....jen namátkou: Lid versus Army flint, 2001 Brdimenská odyssea, Sága rodu Náčelníka armádních lesů a Brdageddon(poněkud apokalyptická sci-fi na motivy pohádky Zvířátka a Petrovští)

Všechny filmy budou k mání na vhs, dvd a březové kůře z vykácených dopadovek + specilání bonus v podobě hard verze pro soft Af

Nejstaršího Hyksy nejstarší syn... (ještě má dceru)

Zasláno od: acrossforester     E-mail: bechyne@loci.cz
Vzkaz: - (2005-02-18 17:35:49)
Důvěrné zdroje mi sdělily, že nejstaršího Hyksy nejmladší syn bude mít oficiální papír na to aby mohl točit na filmový pás dramata z brdských hvozdů. Celá Brda a Pobrdí gratulují.

Zasláno od: acrossforester     E-mail: bechyne@loci.cz
Vzkaz: - (2005-02-17 21:31:57)
nebude, celorepublikově rozebráno :(
taky nemám :(

Zasláno od: Jan Pohunek     E-mail: prebral@seznam.cz
Vzkaz: - (2005-02-17 02:12:08)
Pepik: Bylo to vydané součinností MŽP, MZ a dalších institucí. Já ji pořídil v Praze v Academii na Václaváku, ale bude to i jinde.

Zasláno od: Pepik     E-mail: cink@chmi.cz
Vzkaz: - (2005-02-10 22:13:28)
Zdravim, nevite nahodou nekdo v jakem nakladatelstvi vysla kniha pana Cilka - Stredni Brdy. Pripadne kde se necha jeste koupit?

Predem moc diky!
J.Cink
http://www.qsl.net/ok1jfh

Zasláno od: Mik     E-mail: sisa.99@centrum.cz
Vzkaz: - (2005-02-06 13:02:12)
Je to zvláštní, ale lidi na jednu stranu nadávají, že je zakázaný vstup do prostoru a nadruhou stranu si chválí, jak je zde díky armádě zachovaná příroda. Podle mne je třeba si uvědomit, že asi bude těžko možný skloubit přítomnost armády s dalšími zájmy. V dnešní době už není VVP tak dostatečně využíván jako v minulosti a tudíž nevidim důvod, proč by za takového stavu měl dále fungovat, nehledě na to, jaké musí být finanční náklady na chod prostoru. Podle mě by bylo nejlepším řešením zřízení přísně chráněné oblasti (zákaz výstavby, vjezdu motorovým vozidlům, atd.)Samozřejmě nejdůležitější je stanovisko armády, a to je momentálně nejasné, pokud vím.

Zasláno od: pavel     E-mail: camsky@csspjm.cz
Vzkaz: - (2005-02-02 14:10:17)
Pro tentokrát jen pár vzkazů:
1) ad Hany: Tvoje představa (a AF) je mi velmi blízká - za předpokladu dohody s armádou (ale k té je třeba vojáky donutit, dobrovolně souhlasit asi nebudou)a s vyznačením cest a stezek přístupných veřejnosti.
2) ad Honza : uznávám, že NP je poněkud silná káva (ale já bych ji klidně vypil) proto považuji za reálnější CHKO. Pokud jde o korupci a VVP jako spolehlivá pojistka proti ní: VVP NENÍ spolehlivou pojistkou proti korupci. Vím o tom své - bydlím na dohled VVP, vím o čem (a o kom mluvím) - to co se tam někdy provádí (Off -road crossy vzrostlým lesem, kde se běžně kácejí stromy, aby ty auťáky vůbec projely apod.)jsou do značné míry soukromou iniciativou vedení VVP (mj. i proto se tam jistí činitelé tak vehementně drží). Přes všechna ale mi stále připadá veřejná kontrola spolehlivější než něco, co si pod pokličkou kuchtí NĚKTEŘÍ vojenští činitelé sami.
ad Alek : Hmm - na jednu stranu Tě chápu, ekoteroristé skutečně nejsou ani moje krevní skupina, ale něco jiného jsou ekoteroristé a něco jiného seriozní ekologové a ochranáři přírody, kteří tohle dělají ne pro své zviditelnění a soukromé zisky, ale pro přírodu samotnou. Těch se skutečně nebojím, jen je těch poctivých málo, bohužel.
ad AF: Pan Žlábek na Šumavě bohužel není (tak jako Klostermannův Podhamerského sedlák) na světě jen jeden, ale zkušenosti tu již (díky němu) nějaké jsou a snad bychom si tentokrát spíše dali pozor.

Z jiného ranku: K dnešnímu dni je nad 700m v Brdech kolem 50cm sněhu, místy i více. Podmínky jsou vcelku velmi dobré, čeká se další sněžení.

Zasláno od: Alek     E-mail: pola@n.cz
Vzkaz: - (2005-02-02 10:58:30)
Proboha kde jste prisli na tu smrkovou monokulturu, to tedy Brdy zdaleka nejsou. Uznávám, ze za tu ruznorodost strednich Brd asi muze ta armada, ale ani zbytek Brd neni jen smrkova monokultura. Jo, ta byla na te Sumave a kupodivu, ac vsichni tvrdili, ze ji komunisti plundruji, byly tam v roce 1990 jen prerostle smrky, prakticky stejne stare, a proto tomu kurovci tak zachutnaly....

Zasláno od: pseudo     E-mail: pseudo@vyzkum.cz
Vzkaz: - (2005-02-02 09:09:26)
Slibna je enklava sutovejch javorin, jsou tam i lipy, buky, jilmy.....nachazejici se pobliz obce Obecnice (je tam blizko upravena studanka s lavickou, jmeno si nepamatuju)....podobne druhove bohatejch mist by - potencialne - melo bejt daleko vic...no nebudu zabihat do taju lesnicky typologie...na brdech je to podmineny hlavne kyselym podlozim a pudama (taky proto jsou vodarensky nadrze na Pribramsku zahlceny huminama, pasma nepasma) ...kazdopadne smrkovy hospodareni je zabehly, relativne jednoduchy a vynosny, tak proc ho menit, ze....

Zasláno od: Tomas     E-mail: brdy@brdy.info
Vzkaz: - (2005-02-01 15:33:30)
No jo, monokulturni smrcina muze byt sice nadherna, ale neni moc stabilni, aspon v nizkych polohach ne. Je mi jasny ze smrk se proda draz nez buk, ale ..............no. Taky se mi treba libi Reserva, takove skoro horske smrky, ale treba z partii u Moricky me uz jima hruza (tam to taky zpusobuje sachovnicovy system cest a lesnickych melioraci). Chce si to proste rict, jestli ten les je pro prachy, a nebo jenom pro okrasu (ci biodiverzitu) ...............

ad dopadovky: kravy vres neudrzi, to by se z toho "zase umele" musely udelat louky/pastviny. Asi by se to muselo sekat nebo jinak planyrovat rucne......jak to vojaci "udrzujou"? Strelbou?

ad management ochranaru: botanici se hadaj s ornitologama kam se ma ubirat smer "lidsky udrzovane sukcese", jak rikam, je to zahradniceni........

Nejlip bylo za prvni republiky, armada si pohrala s delama, pote se odebrala do kasaren a sedlaci se s ni nasledne soudili (a urcite to nekdy vyhrali) za poslapanou urodu......idylicky obrazek.

Zasláno od: Alek     E-mail: pola@n.cz
Vzkaz: - (2005-02-01 15:09:55)
PROBOHA jen NE CHKO !!

Měl jsem v posledních (ale i vzdálenějších minulých) letech možnost porovnat Šumavu a Brdy a to co ekoteroristi udělali ze Šumavy, to je hrůza.
Procházka po Brdech, a to i v těch zcela "obyčejných" částech, mimo VVP a pod., to je pastva pro oko. Není nad klasický hospodářský les, o který se někdo stará. Ostatně to odpovídá naší krajině. Ti pitomci, místo aby si vážili, že mají na Šumavě les, o který se člověk stará několik století konstatním způsobem tak si usmysleli, že z něj dokážou udělat "panenský prales", který tam prý někdy v prehistorii byl.

Nepochopím proč už někdo konečně neřekne, že střední Evropa, to jsou takovéhle lesy. Ten prales ať zkusí vybudovat u Středozemního moře, kde tamní národy lesy prostě pokáceli a nové nezasadili. Teď je tam skoro poušť - jo také krásná, pokud se tam ale jedete jen koupat v moři.

Zasláno od: Honza     E-mail: janmoravec@volny.cz
Vzkaz: - (2005-02-01 09:13:08)
Já bych se zcivilnění Brd dost bál. Na vyhlášení NP nemají parametry (v podstatě jde o obyčejné hospodářské lesy). CHKO má sice nějaké pravomoci pro regulaci komerčních aktivit, ale přece jen omezené a v Česku lze zkorumpovat prakticky cokoliv. Takže když se nějaká ruská mafie (jako v okolí K. Var) rozhodne udělat si tam rekreační nebo lovecké zařízení pro své bossy, tak jim v tom žádná CHKO nezabrání. A nemusí být ani ruská. Úplně by stačil nějaký zazobanecký Disneyland se spoustou aut; je to přece daleko blíž Praze a Plzni než nějaký Rajchéřov.
VVP je jediná spolehlivá pojistka proti komerčním zájmům...
<P>A koneckonců, že někam nechodí moc lidí a že ti, co tam chodí, jsou nuceni se chovat tiše a nenápadně, to snad není na škodu... :-)

Zasláno od: Hany     E-mail: prodej.hany@seznam.cz
Vzkaz: - (2005-01-31 19:35:53)
Souhlasím s Janem Pohunkem!!Armádu bych v Brdech nechal, ale zároveň bych byl pro uvolnění stávajících poměrů tzn. volný vstup pro veřejnost o víkendech a prázdninách popř. v každém ročním období jeden měsíc.Pokud by se to osvědčilo pak bych byl i pro převedení Brd do civilní správy a vytvoření CHKO (NP).Myslím, že s převedením dopadových ploch na pastviny by nebyl takový problém.Mohl by se tam umístit nějaký druh krav (myslím že jde o nějaké skotské krávy), které mohou být celoročně venku a dokonce i rodí mláďata do sněhu (to samé se děje v Krkonoších).Za větší problém bych považoval vyčištění dopadových ploch od zbytků munice.Zakázal bych zástavbu a až na výjimky i dopravu.Byl bych pro obnovení některých hájoven např. Bor nebo hájovny na Toku.

Zasláno od: Jan Pohunek     E-mail: prebral@seznam.cz
Vzkaz: - (2005-01-30 13:53:38)
(ten text je trochu starší a neupravoval jsem ho, kniha o Brdech samozřejmě už vyšla atd...)

Stránka:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38